طلای خود را به کجا بفروشیم ؟

فروش طلا

طلا به دلیل نقدشوندگی آسان گزینه مناسبی برای پس انداز و سرمایه‌گذاری است. اما گاهی باید اقدام به فروش طلای خریداری شده کنیم. همه ما در زندگی این موقعیت را تجربه کرده‌‌ایم که به دلایلی مثل خرید ماشین یا خانه مجبور به فروش طلا شده‌ایم. در زمان فروش حتما این سوال ذهن شما را مشغول کرده است: طلا خود را به کجا بفروشیم ؟

اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید؛ به احتمال زیاد در حال حاضر قصد فروش طلای خود را دارید. آنچه که بسیار حائز اهمیت است این است که با کمترین ریسک طلای خود را به پول نقد تبدیل کنید.

ما در گروه زریار این مطلب را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را جهت فروش طلا داشته باشید.

فروش طلا

قبل از فروش طلا حتما به دو نکته‌ی بسیار مهم توجه کنید:

۱. امنیت

یکی از نکاتی که هنگام فروش طلا باید به آن توجه کنیم؛ امنیت خود ما و طلا است. خیلی از افراد سودجو، قیمتی بالاتر از قیمت طلافروشان به شما پیشنهاد می‌دهند. اما ممکن است در نهایت به طلای شما دست برد زده و یا حتی مجبور شوید جان خود را به خطر بیندازید. در نتیجه به افراد بدون مجوز اعتماد نکنید و برای چند هزار تومان بالاتر خودتان را به خطر نیندازید.

۲. قیمت

یکی دیگر از مواردی که هنگام فروش طلا باید در نظر بگیرید؛ قیمت طلا است. قیمتی که طلافروشان هنگام خرید طلا از مشتری پیشنهاد می‌دهند؛ بستگی به نوع طلا دارد. اگر طلای شما بروز و تمیز باشد، با قیمت بالاتری خریداری می‌کنند. همینطور اگر طلافروش مجبور به ذوب کردن طلای دست دوم شود، مسلما با قیمت کمتری از شما می‌خرد. در مقاله قیمت خرید طلا از مشتری به طور کامل این موضوع را توضیح داده‌ایم. حتما قبل از فروش از چند جای مختلف قیمت بگیرید و در فروش طلای خود عجله نکنید.

فروش طلا به طلافروشان بازار طلا

مسلما در هر استانی بازار طلا و جواهر وجود دارد که قلب طلای آن استان محسوب می‌شود. شما می‌توانید در این بازار با کمی صرف وقت بهترین خریدارها را برای طلای خود پیدا کنید. اما شاید مجبور باشید از چندین مغازه قیمت بگیرید. نکته دیگری که در فروش به بازار طلا وجود دارد، این است که چون با واسطه‌های کمتری سر و کار دارید؛ قیمت پیشنهادی برای شما به صرفه‌تر و بهتر است.

البته این نکات را هم باید در نظر بگیریم که احتمال سرقت طلا به دلیل شلوغی بازار بیشتر از دیگر مغازه‌های طلافروشی است و باید مراقب باشید. هم‌چنین دسترسی به بازار طلا فقط در ساعت‌های کاری خود بازار ممکن است.

فروش طلا به طلافروشان محلی

اگر بخواهید طلای خود را به طلافروشان محل خود بفروشید؛ از چند جهت برای شما خوب است. اولین دلیل این است که شما به طلافروش محل خود اعتماد دارید و می‌دانید مدت زیادی در محله شما طلافروشی دارد. دومین دلیل اینکه فروختن طلا در محله خود خطر سرقت را نسبت به مکان‌های دورتر کاهش می‌دهد. اما باید توجه داشته باشید که مغازه‌های محلی ممکن است طلای شما را به قیمت خیلی کمتری نسبت به بازار طلا خریداری کنند. زیرا آن‌ها واسطه‌هایی بین بازار طلا و مردم عادی هستند. هم‌چنین بسیاری از مغازه‌های محلی پول نقد کافی برای خریدن طلای شما ندارند.

یکی دیگر از دلایلی که فروختن طلا را به طلافروشان محلی پیشنهاد نمی‌کنیم این است که معمولا تعداد طلافروشی در محله شما اندک است و برای قیمت گرفتن گزینه زیادی ندارید.

فروش طلا به همکاران و آشنایان

فروختن طلا به همکاران و آشنایان در صورتی مقرون به صرفه و خوب است که پول آن‌ها نیز نقد باشد. توصیه می‌کنیم در صورتی که افراد بخواهند به دلیل آشنایی یا همکاری که با شما دارند؛ طلای شما را قسطی بخرند، قبول نکنید. اما اگر خریداری دست به نقد از نزدیکان شما باشد معامله‌ای دو سر سود اتفاق می‌افتد. چون هم شما می‌توانید طلای خود را به قیمت تابلو بفروشید و ضرر نکنید هم خریدار طلا را بدون سود فروشنده، اجرت و مالیات خریده است.

به این نکته توجه داشته باشید که در معاملات با آشنایان حتما فاکتور معتبر خرید یا فروش تنظیم کنید. هرگز به حساب آشناییت بدون فاکتور معامله انجام ندهید چرا که خیلی از اختلافات در معاملات از همین اعتمادهای بیجا شکل می‌گیرد.

فروش طلا از طریق سایت‌های آگهی

سایت‌های معتبر زیادی مثل دیوار، شیپور و… هستند که بستری برای خرید و فروش آنلاین طلا فراهم کرده‌اند. در این سایت‌های آگهی ممکن است افراد زیادی برای خرید طلای شما پیدا شوند که قیمت خوبی هم پیشنهاد می‌دهند. فقط در این شرایط توجه کنید سایتی که شما به آن مراجعه می‌کنید صرفا پلی بین شما و خریدار است. در این حالت از خرید و فروش شما با افرادی ناآشنا قرار می‌گذارید و باید خیلی حواستان جمع باشد!

سایت‌های معتبری مثل دی اجرت خرید طلا را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت طلای خود را به یک فروشنده حرفه‌ای طلا و جواهر بفروشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.