قیمت خرید طلا از مشتری

قیمت خرید طلا از مشتری

قطعا یکی از لذت‌ بخش‌ترین لحظاتی که خانم‌ها تجربه می‌کنند؛ زمان خریدن طلا و جواهرات است. اما گاهی اوقات به دلایلی مثل خرید خانه یا ماشین، مجبور به فروش طلا می‌شویم. حتی ممکن است در زمان کوتاهی طلایی را که خریداری کرده‌اید را بفروشید و متوجه اختلاف قیمت بین فروش طلا و خرید طلا از مشتری شوید. ما در این مقاله قصد داریم درباره قیمت خرید طلا از مشتری صحبت کنیم.

قیمت فروش طلا به طلافروش

احتمالا زمانی که قصد فروش طلا را دارید و به طلافروشی مراجعه می‌کنید؛ وزن طلای خود را می‌دانید. هم‌چنین ممکن است با یک محاسبه‌ی دستی وزن و قیمت روز طلا به این نتیجه برسید که طلافروش باید طلای شما را به فلان قیمت خریداری کند. اما محاسبه‌ی قیمت خرید طلا از مشتری به این شکل نیست و به نوع طلای شما بستگی دارد. به این نکته توجه کنید؛ طلافروش طلای شما را به عنوان طلای دست دوم، شکسته و یا متفرقه خریداری می‌کند.

قبل از اینکه به محاسبه‌ی قیمت انواع طلای خریداری شده بپردازیم؛ بیایید به این سوال جواب بدهیم. طلافروش از خرید طلای شما چه چیزی به دست می‌آورد؟ زرگران با خرید طلای شما یا آن را ذوب می‌کنند و یا اگر طلا سالم و تمیز باشد با کمی آبکاری و جلا دادن برای فروش بدون اجرت در ویترین قرار می‌دهند.

این نکته نیز حائز اهمیت است که طلاهای نگین‌دار، با نگین خریداری نمی‌شوند. زرگران نگین‌های طلا را قبل از وزن کردن از آن خارج می‌کنند. عملا نگین‌ها و سنگ‌های طلای مستعمل برای طلافروشی هیچ ارزشی ندارد.

قیمت خرید طلا شکسته و غیر قابل استفاده

قیمت خرید طلا به صورت شکسته، یک الی دو درصد از قیمت تابلو کمتر می‌شود. زیرا طلافروش باید آن را ذوب کند تا بتواند به چرخه تولید بازگرداند. معمولا طلای شکسته یا متفرقه را با عیار ۷۴۰ خریداری می‌کنند؛ در حالی که قیمت تابلو طلای ۱۸ عیار یا همان ۷۵۰ است. پس به جای اینکه بگویند طلای شما را یک درصد پایین‌تر خریداری می‌کنیم، می‌گویند طلای شما را با عیار ۷۴۰ خریداریم. هردو به یک معنی است.

خرید طلای سالم و تمیز

اگر طلای شما شکسته و داغون نباشد؛ می‌توان با کمی آبکاری و جلا دادن به طلا آن را در ویترین قرار داد. پس در این شرایط طلافروش راحت‌تر می‌تواند طلای شما را خریداری کند. در اکثر مواقع طلای شما را به قیمت تابلو خریداری می‌کنند. فقط در شرایطی که بازار در حالت رکود و غیرنوسانی باشد، ممکن است با قیمت کمتری خرید انجام شود.

نحوه محاسبه قیمت طلا با عیار ۷۴۰

اگر می‌خواهید از قیمت طلا با عیار ۷۴۰ یا ۷۳۰ اطلاع داشته باشید؛ فقط کافی است قیمت تابلو را در ۷۴۰ یا ۷۳۰ ضرب کنید و به ۷۵۰ تقسیم کنید. به این شکل می‌توانید از نحوه محاسبه قیمت خرید طلا از مشتری توسط طلافروش مطلع شوید. معمولا این اختلاف قیمت در هر گرم بین ده هزار تومان تا بیست هزار تومان متغیر است.

سخن آخر

امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و زمان فروش طلا بتوانید نحوه محاسبه قیمت را به صورت دقیق رصد کنید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که قبل از فروش به یک خریدار اکتفا نکنید. به چند فروشگاه جهت فروش طلا مراجعه کرده و قیمت بگیرید. ممکن است یکی از آن‌ها نیاز به خرید طلا داشته باشد و طلای شما را با قیمت مناسب‌تری بخرد.

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.